بازنشر / مروری بر نامه های قدیمی الیوت: از تظاهر به شادی خسته ام Reviewed by Momizat on . نامه های قدیمی منتشر شده الیوت از افسردگی و نارضایتی او از زندگی شخصی اش خبر می دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، نامه های منتشر شده به قلم تی.اس الی نامه های قدیمی منتشر شده الیوت از افسردگی و نارضایتی او از زندگی شخصی اش خبر می دهد. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، نامه های منتشر شده به قلم تی.اس الی Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » بازنشر » بازنشر / مروری بر نامه های قدیمی الیوت: از تظاهر به شادی خسته ام

بازنشر / مروری بر نامه های قدیمی الیوت: از تظاهر به شادی خسته ام

بازنشر / مروری بر نامه های قدیمی الیوت: از تظاهر به شادی خسته ام

نامه های قدیمی منتشر شده الیوت از افسردگی و نارضایتی او از زندگی شخصی اش خبر می دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از گاردین، نامه های منتشر شده به قلم تی.اس الیوت که برای دوستانش به رشته تحریر در آورده حال و هوای تی اس الیوت را در روزهای جوانی به خوبی نشان می دهد.

تی.اس الیوت در آن روزها حدودا ۲۸ ساله است و با ویویان های وود زندگی می کند. او در نامه هایی که برای دوستانش نوشته از مشکلاتی که با ویویان دارد نوشته و بارها به این موضوع اشاره کرده که درد و رنجی که ویویان به خاطر بیماری روانی اش می کشد زندگی او را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده است.

تاریخ این مکاتبات نشان می دهد که تی.اس الیوت آنها را در سالهای ۱۹۳۲ و ۳۳ برای دوستانش نوشته است. او این نامه ها را برای ایندیانا، الیدا و مونرو که همگی از دوستان نزدیکش بودند نوشته و با آنها درباره زندگی اش صحبت کرده است. الیوت در یکی از این نامه ها که آن را برای دوستش الیدا به رشته تحریر در آورده از زندگی مشترکش با ویویان های وود با عنوان یک نمایش مسخره و زشت در کل تاریخ زندگی اش یاد کرده است.

مرور نامه های تازه منتشر شده ازالیوت این شاعر و نمایشنامه نویس آمریکایی نشان می دهد که او در دهه های سوم و چهارم زندگی اش با درد و رنج زیادی زندگی کرده و احساس گناه همواره با او همراه بوده است. او در نامه اش به مونرو درباره ویویان نوشته است: دیگر از تظاهر به شادی و زندگی بدون انگیزه خسته ام. احساس خوبی ندارم و بی اعتباری و تنهایی و ترس را خیلی به خود نزدیک حس می کنم.

الیوت اگر چه برای درمان ویویان تلاش زیادی کرد و تا مدت ها به طور مستقیم مسولیت رسیدگی به احوال وی و درمان های پزشکی و روانکاوی او را برعهده داشت اما نتوانست در این زمینه دوام بیاورد و در سال ۱۹۳۳ از او جدا شد.

او در همین سال بود که به سمت استادی در دانشگاه هاروارد مشغول تدریس شد. سالها بعد ویویان های وود به دلیل تشدید بیماری روانی اش در بیمارستان روانی بستری شد و در سال ۱۹۴۷ چشم از جهان فرو بست.

تی اس الیوت درست ۱۰ سال بعد از مرگ ویویان در سال ۱۹۵۷ با اسمه والری فلچیر که از او بسیار جوان تر بود ازدواج کرد.

خبرگزاری مهر

ادبیات اقلیت / ۲۱ بهمن ۱۳۹۴

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا