معرفی / کلاس‌های رایگان اینترنتی دانشگاه ییل برای علاقه‌مندان Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ سمیه سلطان‌پور: آموزش‌های آزاد یا کلاس‌های درس مجانی تجربهٔ جدیدی است که بعضی از دانشگاه‌های دنیا تمایل به کسب این تجربه را دارند. دانشگاه ییل آم ادبیات اقلیت ـ سمیه سلطان‌پور: آموزش‌های آزاد یا کلاس‌های درس مجانی تجربهٔ جدیدی است که بعضی از دانشگاه‌های دنیا تمایل به کسب این تجربه را دارند. دانشگاه ییل آم Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » بین الملل » معرفی / کلاس‌های رایگان اینترنتی دانشگاه ییل برای علاقه‌مندان

معرفی / کلاس‌های رایگان اینترنتی دانشگاه ییل برای علاقه‌مندان

معرفی / کلاس‌های رایگان اینترنتی دانشگاه ییل برای علاقه‌مندان

ادبیات اقلیت ـ سمیه سلطان‌پور: آموزش‌های آزاد یا کلاس‌های درس مجانی تجربهٔ جدیدی است که بعضی از دانشگاه‌های دنیا تمایل به کسب این تجربه را دارند. دانشگاه ییل آمریکا این تجربه را به معرض تماشای دانش دوستان و دانشجویانی گذاشته است که دسترسی به کلاس‌ها و اساتید این دانشگاه ندارند. در دسامبر ۲۰۰۷ دانشگاه تصمیم به ایجاد آموزش‌های آزاد ییل می‌گیرد و در سال ۲۰۰۸ شروع به فیلمبرداری از کلاس‌های منتخب در رشته‌های مختلف و بارگذاری این کلاس‌ها در سایت مخصوص آموزش های‌ آزاد ییل می‌کند.

هر کدام از کلاس‌ها شامل ۲۰ تا ۲۵ جلسهٔ ۴۵ دقیقه‌ای است که فایل‌های ویدویی آن با کیفیت خوب و همچنین فایل صوتی آن در سایت موجود است. هر کدام از جلسات اسم مخصوصی دارد که هماهنگ با موضوع مورد بحث جلسه است و به‌راحتی می‌توان جلسهٔ مورد علاقه را انتخاب و از آن استفاده کرد.

این کلاس‌ها با موضوعات مختلفی است، برای مثال، برای علاقه‌مندان به ادبیات آمریکای شمالی، دو کلاس یکی با موضوع «رمان‌های آمریکا از سال ۱۹۴۵ به بعد» و دیگری با موضوع اختصاصی «همینگوی، فیتزجرالد، فاکنر» وجود دارد.

در کلاس «رمان‌های آمریکا از سال ۱۹۴۵ به بعد» دانشجویان طیف گسترده‌ای از رمان‌های منتشرشده از سال ۱۹۴۵ تا به امروز را مطالعه می‌کنند. این مطالعات با تمرکز بر خلاقیت و نوآوری در فرم، رابطهٔ بین خواننده و نویسنده، شرایط چاپ و نشر و تعامل داستان با تاریخ و محل زندگی و فرهنگ نویسنده انجام می‌گیرد. هر هفته دانشجویان یکی از رمان‌های ریچارت رایت، فلانری اوکانر، ولادیمیر ناباکوف، جک کرواک، جی.دی. سلینجر، توماس پینچون، جان بارت، ماکسین هونگ کینگستون، تونی موریسون، مارلین رابینسون، کورمک مک کارتی، فیلیپ راث و ادوارد پ. جونز مور را مطالعه می‌کنند و مدرس آن‌ها را بررسی می‌کند. جلسات این کلاس را می‌توانید به ترتیب در این آدرس پیدا کنید.

همچنین در مجموعه جلسات کلاس «همینگوی، فیتزجرالد، فاکنر» به بررسی آثار مهم این سه نویسنده پرداخته می‌شود. تحلیل این آثار بر اساس نظر این نویسنده‌ها دربارهٔ تاریخ ایالات متحده و جهان، نوآوری در سبک مدرنیسم و جزئی‌نگری‌های این سه نویسنده دربارهٔ احساس و زندگی است. جلسات این کلاس را نیز می‌توانید در این آدرس پیدا کنید.

نقل این گزارش با ذکر نام و لینک به سایت ادبیات اقلیت مجاز است.

ادبیات اقلیت / ۲۳ بهمن ۱۳۹۵

 

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا