آزولای برندۀ جایزۀ ادبی مدیسی شد Reviewed by Momizat on . «ناتالی آزولای» با رمان «تیتوس برنیس را دوست نداشت» موفق شد جایزه معتبر ادبی «مدیسی» 2015 را از آن خود کند. جایزه ادبی «مدیسی» که در کنار «گنکور» از مهم‌ترین جو «ناتالی آزولای» با رمان «تیتوس برنیس را دوست نداشت» موفق شد جایزه معتبر ادبی «مدیسی» 2015 را از آن خود کند. جایزه ادبی «مدیسی» که در کنار «گنکور» از مهم‌ترین جو Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » بین الملل » آزولای برندۀ جایزۀ ادبی مدیسی شد

آزولای برندۀ جایزۀ ادبی مدیسی شد

آزولای برندۀ جایزۀ ادبی مدیسی شد

«ناتالی آزولای» با رمان «تیتوس برنیس را دوست نداشت» موفق شد جایزه معتبر ادبی «مدیسی» ۲۰۱۵ را از آن خود کند.

جایزه ادبی «مدیسی» که در کنار «گنکور» از مهم‌ترین جوایز ادبی کشور فرانسه به شمار می‌آید، در این دوره به ناتالی آزولای نویسنده رمان «تیتوس برنیس را دوست نداشت» اعطا شد.

آزولای ۴۹ ساله که با ششمین رمانش این جایزه ادبی را کسب کرده، تنها زن نویسنده‌ راه‌یافته به مرحله نهایی نامزدی «مدیسی» ۲۰۱۵ بود. «کریستوفر بولتانسکی» با کتاب «مخفیگاه»، «چارلز دانزیگ» با رمان «تاریخ عشق و نفرت»، «ماریلین دسبیول» با «هوای خوب»، «سوفی دیورای» با کتاب «وقتی شیطان از دستشویی بیرون آمد»، «هدی کادور» با «مسلط»، «آرام کباجیان» با رمان «بُت»، «لائور لیمونگی» با اثر «مناطق غیرعادی عمیق مغز»، «فابریس گوئنیر» ‌با «آن»،«آنتوان موتون» با کتاب «کارگردان لهستانی» و «دلفین دو ویگان» با رمان «براساس یک داستان واقعی» رقبای آزولای برای به دست آوردن این جایزه بودند.

به گزارش فرانس پرس، جایزه بخش رمان خارجی «مدیسی» هم به «هنوز» اثری از «هاکان گوندای» نویسنده ۳۹ ساله ترکیه‌ای تعلق گرفت. «نیکول لاپیر» هم موفق شد جایزه بخش مقاله‌نویسی را به خانه ببرد.

سال گذشته «آنتوان وولدین»،«لی‌لی برت» و «فردریک پاژاک» توانستند جوایز سه بخش رمان فرانسوی،‌رمان خارجی و مقاله‌نویسی «مدیسی» را از آن خود کنند.

جایزه‌ ادبی «مدیسی» در سال ۱۹۵۸ راه‌اندازی شد تا نویسندگان خلاق را با وجود ناشناخته بودن‌شان در دنیای ادبیات مورد تقدیر قرار دهد. این جایزه در سال‌های اولیه تنها ویژه بهترین رمان فرانسوی بود، اما از سال ۱۹۷۰ بخش‌های رمان خارجی و سپس در سال ۱۹۸۰ بخش مجموعه مقالات نیز به آن افزوده شد.

از میان نویسندگان سرشناسی که تاکنون موفق به دریافت جایزه رمان خارجی «مدیسی» شده‌اند می‌توان به «پل آستر»، «اورهان پاموک»، «میلان کوندرا»،‌ «اومبرتو اکو» و «فیلیپ راث» اشاره کرد.

ایسنا

ادبیات اقلیت / ۱۵ آبان ۱۳۹۴

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا