دوستیِ سفید / معرفی کتاب پنگوئن و میوه درخت کاج Reviewed by Momizat on . نام کتاب: پنگوئن و میوه درخت کاج نوشته سلینا یون ترجمه رضی هیرمندی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان معصومه میرابوطالبی سلینا یون نویسنده کره‌ای و خالق بیش از هف نام کتاب: پنگوئن و میوه درخت کاج نوشته سلینا یون ترجمه رضی هیرمندی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان معصومه میرابوطالبی سلینا یون نویسنده کره‌ای و خالق بیش از هف Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » یادداشت » دربارۀ کتاب » دوستیِ سفید / معرفی کتاب پنگوئن و میوه درخت کاج

دوستیِ سفید / معرفی کتاب پنگوئن و میوه درخت کاج

::کودک و نوجوان::
دوستیِ سفید / معرفی کتاب پنگوئن و میوه درخت کاج

نام کتاب: پنگوئن و میوه درخت کاج

نوشته سلینا یون

ترجمه رضی هیرمندی

انتشارات کانون پرورش فکری کودکان

معصومه میرابوطالبی

سلینا یون نویسنده کره‌ای و خالق بیش از هفتاد کتاب خلاقانه برای خردسالان است.

داستان پنگوئن و میوه درخت کاج ماجرای پنگوئنی است که در سرزمین سفید و برفی خودش، یک چیز عجیب پیدا می‌کند، یک میوه درخت کاج. پنگوئن، پرنده آرام و بی‌صدای قطبی، ساکن سرزمین‌های پاک، طرح دوستی با میوه درخت کاج را می‌ریزد. دوستی پنگوئن با ابراز احساسات است. با کلام است، با حرکت است و در مقابل میوه درخت کاج ساکت و بی‌حرکت است اما از محبت خالی نیست. سلینا یون که خود تصویرگر کتاب هم هست، محبت میوه کاج را به خواننده کودکش منتقل می‌کند. تا اینکه روزی پدربزرگ پنگوئن، نماد بزرگی و دانایی، او را متوجه می‌کند که جای میوه کاج در جنگل کاج است و پنگوئن راهی سفر قهرمانانه خود می‌شود.

او به سفر می‌رود تا دوست خود را از سرما، چیزی که برای خودش محبوب است نجات دهد.

به جنگل کاج می‌رسد و میوه کاج را در قلبی سنگی خانه می‌دهد. او نمی‌تواند سرزمین گرم را تحمل کند و برمی‌گردد.

اما میوه کاج در ذهن او رشد می‌کند و بزرگ می‌شود. پنگوئن به دیدار میوه کاج می‌رود و او را درختی تنومند میابد که شال‌گردن هدیه او را به گردن دارد. دیدار بین دو دوست قدیمی اتفاق می‌افتد اما نویسنده به دوستی اکتفا نمی‌کند. داستان می‌توانست همین‌جا تمام شود و دوستی بین پنگوئن و درخت کاج ادامه داشته باشد. اما با یک چرخش خوب، دوستی در داستان فراگیر می‌شود. چرخش در پایان داستان با تکیه بر تصویر اتفاق می‌افتد. پنگوئن با پنگوئن دیگری دوست می‌شود و دوستی‌شان به درخت‌های کاج بیشتری می‌رسد. در صفحه آخر، هر درخت کاج برای خودش یک دوست پنگوئن دارد.

صلحِ مستتر در داستان دو جنبه مثبت دارد، دو موجود با کمترین اشتراکات با هم دوست می‌شوند، پنگوئن و میوه درخت کاج و دیگر اینکه دوستی از پنگوئنی به پنگوئن دیگر منتقل می‌شود.

داستان پنگوئن و میوه درخت کاج، یک داستان متکی بر صلح است و خواندنش حس خوبی برای محبت کردن در بچه‌ها ایجاد می‌کند. محبتی که کودکانه شروع می‌شود و تمام جامعه را در بر می‌گیرد.

 معصومه میرابوطالبی

ادبیات اقلیت / ۳۱ شهریور ۱۳۹۵

کانال سایت ادبیات اقلیت در تلگرام

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا