طعم گس زندگی و ماجرای داستانی که ادارۀ کتاب سانسورش کرد Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ طعم گس زندگی مجموعه‌ای از پنج داستان کوتاه است، نوشتۀ حمیدرضا منایی. نویسنده‌ای که پیش از این، رمان سه جلدی برج سکوت را از او خوانده بودیم. این م ادبیات اقلیت ـ طعم گس زندگی مجموعه‌ای از پنج داستان کوتاه است، نوشتۀ حمیدرضا منایی. نویسنده‌ای که پیش از این، رمان سه جلدی برج سکوت را از او خوانده بودیم. این م Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » طعم گس زندگی و ماجرای داستانی که ادارۀ کتاب سانسورش کرد

طعم گس زندگی و ماجرای داستانی که ادارۀ کتاب سانسورش کرد

طعم گس زندگی و ماجرای داستانی که ادارۀ کتاب سانسورش کرد

ادبیات اقلیت ـ طعم گس زندگی مجموعه‌ای از پنج داستان کوتاه است، نوشتۀ حمیدرضا منایی. نویسنده‌ای که پیش از این، رمان سه جلدی برج سکوت را از او خوانده بودیم.

این مجموعه داستان را انتشارات کتاب نیستان در سال ۱۳۹۸ برای نخستین بار منتشر کرده است.

حمیدرضا منایی، نویسنده، دربارۀ این کتابش می‌گوید:

«مجموعه داستان طعم گس زندگی حدود ۱۱ سال پیش می‌باید بیرون می‌آمد. چرا این اتفاق نیفتاد بماند که خود قصۀ مفصلی است. اما حالا برای مجوز یک سال و چهار ماه در ارشاد منتظر ماند. حقیقتش را بگویم این اواخر به این فکر می‌کردم که رسمأ از چاپ آن انصراف بدهم و اصل اثر را از ارشاد تحویل بگیرم و بسوزانم و فیلمش را برای اداره کتاب بفرستم که خیالشان راحت باشد ریشهٔ فساد را خشکانده‌اند! که خیالشان راحت باشد جا را برای سرال ‌های ماهواره‌ای باز کرده‌اند! نشد، مجوز کتاب آمد با ممیزی بسیار سخیف داستان «من خاطره‌ای نکبت آلود و کم رنگ یا مِن حَمَاء مسنون»… به هر حال کتاب به لطف و پیگیری نشر محترم نیستان در بهترین کیفیت ممکن چاپ شد که سعی‌شان مشکور… اما گفتن دو نکته ضروری است؛»

«در چند روز آینده اصل داستان من خاطره‌ای… را در فضای مجازی منتشر می‌کنم و قضاوت را به عهدهٔ مخاطبان می‌گذارم… همین جا هم ادارهٔ کتاب و سیستم ممیزی را به مناظره دعوت می‌کنم که چرا و چگونه کارشان ما را به ابتذال فرهنگی فعلی رسانده و چطور دست ما را برای پر کردن چالش‌های پیش روی زبان فارسی و تولید داستان با مقتضای فرهنگی مناسب بسته است.»

«و دوم؛ در این مجموعه داستان، فضاهای متفاوتی را از نظر فرم و محتوا و زبان تجربه کرده‌ام که امیدوارم تغییر طعمی برای ذائقهٔ مخاطبان باشد…»

«و آخر؛ ممنونم از خانم الهام قزوینی، برای طراحی جلدی که من دوستش دارم…»

این کتاب که داستان‌های آن تاریخ ۱۳۸۶ و ۱۳۸۷ آن را دارند با قیمت ۲۰ هزار تومان برای نخستین بار در سال ۱۳۹۸ به همت انتشارات کتاب نیستان منتشر شده است.

ادبیات اقلیت / ۲۴ اسفند ۱۳۹۸

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا