فراخوان جایزه ادبی ماورا / ویژۀ شاعران، نویسندگان و منتقدان افغانستان Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ خانۀ ادبیات افغانستان، «نصف جهان»، به پاس زبان فارسی، میراث کهن ملت افغانستان و شکوفایی هرچه بیشتر ادبیات این سرزمین، جایزه ادبی ماورا را برگزار ادبیات اقلیت ـ خانۀ ادبیات افغانستان، «نصف جهان»، به پاس زبان فارسی، میراث کهن ملت افغانستان و شکوفایی هرچه بیشتر ادبیات این سرزمین، جایزه ادبی ماورا را برگزار Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » جوایز ادبی » فراخوان جایزه ادبی ماورا / ویژۀ شاعران، نویسندگان و منتقدان افغانستان

فراخوان جایزه ادبی ماورا / ویژۀ شاعران، نویسندگان و منتقدان افغانستان

فراخوان جایزه ادبی ماورا / ویژۀ شاعران، نویسندگان و منتقدان افغانستان

ادبیات اقلیت ـ خانۀ ادبیات افغانستان، «نصف جهان»، به پاس زبان فارسی، میراث کهن ملت افغانستان و شکوفایی هرچه بیشتر ادبیات این سرزمین، جایزه ادبی ماورا را برگزار می‌کند.

در فراخوان این جشن‌واره آمده است: امید است این جشن‌واره، دوستی، مهربانی و آشنایی هرچه بیشتر شاعران، نویسندگان و منتقدان ادبی را فراهم کند.

در این فراخوان،  شرایط شرکت در بخش رقابتی این جشن‌واره چنین ذکر شده است:

شاعران، نویسندگان و منتقدان افغانستانی ساکن افغانستان، ایران و سراسر جهان می‌توانند آثار خود را با در نظر داشتن شرایط زیر به دبیرخانۀ جشن‌واره ارسال کنند:

  1. دورۀ زمانی شرکت در این جشن‌واره، از ۱۲ عقرب (آبان ماه) تا ۱۲ قوس (آذر ماه) است.
  2. این جشن‌واره در بخش‌های «شعر» (سنتی و آزاد)، «داستان کوتاه» و «نقد ادبی» برگزار می‌شود.
  3. در بخش شعر، سه شعر پذیرفتنی است و بیش از آن حذف می‌شود.
  4. در بخش داستان، دو داستان پذیرفتنی است و بیش از آن حذف می‌شود.
  5. در بخش نقد ادبی، یک نقد که شامل نقد و بررسی مجموعه شعر یا مجموعه داستان از نویسندگان یا شاعران افغانستانی باشد، پذیرش خواهد شد.
  6. همۀ آثار باید در قالب فایل word و در یک فایل پیوستی (attachment)، تنها از طریق نامۀ الکترونیک (Email) به نشانی دبیرخانه فرستاده شود و عبارت «جشن‌واره ماورا» حتماً در بخش موضوع (Subject) ثبت شود.
  7. اگر فردی در دو بخش شعر و داستان شرکت می‌کند، باید شعرها و داستان‌های خود را با رعایت مفاد بند ششم، در قالب دو فایل پیوستی درون یک نامۀ الکترونیک ارسال کند.
  8. مشخصات کامل صاحب اثر (شامل نام و نام‌ خانوادگی، تاریخ تولد، زادگاه، سکونت‌گاه کنونی، میزان تحصیلات، فهرست آثار ادبی منتشر شده، جوایز دریافتی از جشن‌واره‌ها، نشانی پستی، تلفن تماس ثابت و تلفن همراه) در صفحه اول فایل وُرد پیوست‌شدۀ آثار به صورت دقیق تایپ شود.
  9. اسکن دقیق از تصویر تذکره (شناس‌نامه) یا کارت شناسایی مهاجرت یا گذرنامه در فایلی جداگانه به همراه فایل آثار درون همان نامۀ الکترونیک فرستاده شود.
  10. هر شرکت‌کننده‌ای که یکی از شرایط یادشده را رعایت نکند و مشخصات نام‌برده، ناکامل و اسکن مدارک وی، مخدوش یا مجعول باشد، از فرآیند داوری حذف می‌شود.
  11. این جشن‌واره محدودیت سنی ندارد.

ـ یادآوری:

یک. خانۀ ادبیات افغانستان، «نصف جهان»، با آگاهی از سختی‌ها و ناهمواری‌های پیش روی اهالی فرهنگ و ادبیات افغانستان در سال‌های اخیر و دیگر مشکلات و مصایب پیش روی، سعی دارد با اتکا به همکاری و همدلی شما اهالی فرهنگ و ادبیات افغانستان چراغی از امید را روشن نگاه دارد.

دو. داوران افغانستانی و ایرانی، آثار رسیده به دبیرخانه را داوری می‌کنند.

سه. به سه اثر برتر و سه اثر شایستۀ قدردانی در هر بخش، جایزه‌هایی به رسم یاد‌بود اهدا خواهد شد.

چهار. نشانی پست الکترونیک دبیرخانۀ‌ جشن‌واره به این شرح است: mavara1398@gmail.com

ادبیات اقلیت / ۱۹ آبان ۱۳۹۸

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا