فهرست نامزدهای جایزه‌ی ادبی «کاستا» ۲۰۱۵ Reviewed by Momizat on . نام شش نویسنده‌ی راه‌یافته به مرحله نهایی جایزه داستان کوتاه «کاستا» 2015 اعلام شد. به گزارش ایلنا، بیش از هزار نویسنده برای شرکت در این رقابت آثار خود را به دب نام شش نویسنده‌ی راه‌یافته به مرحله نهایی جایزه داستان کوتاه «کاستا» 2015 اعلام شد. به گزارش ایلنا، بیش از هزار نویسنده برای شرکت در این رقابت آثار خود را به دب Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » بین الملل » فهرست نامزدهای جایزه‌ی ادبی «کاستا» ۲۰۱۵

فهرست نامزدهای جایزه‌ی ادبی «کاستا» ۲۰۱۵

فهرست نامزدهای جایزه‌ی ادبی «کاستا» ۲۰۱۵

نام شش نویسنده‌ی راه‌یافته به مرحله نهایی جایزه داستان کوتاه «کاستا» ۲۰۱۵ اعلام شد.

به گزارش ایلنا، بیش از هزار نویسنده برای شرکت در این رقابت آثار خود را به دبیرخانه این جایزه که چند سالی است برگزار می‌شود، ارسال کرده بودند. از میان این هزار اثر، شصت داستان به فهرست اولیه‌ی «کاستا» راه پیدا کردند و اکنون شش نامزد نهایی معرفی شده‌اند.

فهرست نامزدهای نهایی این دوره جایزه داستان کوتاه که در کنار جوایز اصلی «کاستا» به صورت سالانه برگزار می‌شود، به شرح زیر است:

«رویاهای فلفلی ژراردو» نوشته «نیال بورک»، «تماشای چرخش طوفان» نوشته «آنالیزا کراوفورد»، «روگی» نوشته «دنی مورفی»‌، «اداره شب» نوشته «پگی رایلی»‌، «سقوط‌کرده» نوشته «ارین سوروس»‌، «برای ویلیام بروز، از طرف همسرش» نوشته «روپرت تامسون».

به گزارش گاردین‌، برنده نهایی این جایزه هفته آینده طی مراسم رسمی اعطای جوایز «کاستا» معرفی می‌شود و مبلغی ۳۵۰۰ پوندی دریافت می‌کند. به نفر دوم جایزه‌ای ۱۰۰۰ پوندی و به برگزیده سوم مبلغی ۵۰۰ پوندی اعطا خواهد شد.

جایزه «کاستا» یکی از معتبرترین و مشهورترین جایزه‌های ادبی در انگلیس است که کتاب‌ها و نویسندگان مطرح در انگلیس و ایرلند براساس این جایزه شناخته می‌شوند. این جایزه از سال ۱۹۷۱ کار خود را به عنوان جایزه ادبی «وایت برد» آغاز کرد و سپس در سال ۲۰۰۶ به جایزه کتاب «کاستا» تغییر نام داد. جایزه ۳۵۰۰ پوندی داستان کوتاه «کاستا» از سال ۲۰۱۲ شروع به کار کرده است.

رکورد تعداد کتاب‌هایی که در رقابت اصلی «کاستا» شرکت کرده‌اند‌، ۶۴۰ اثر بوده است. برندگان هر پنج بخش این جوایز مبلغی ۵۰۰۰ پوندی دریافت می‌کنند و برنده‌ نهایی کتاب سال «کاستا» مبلغی ۳۰ هزار پوندی را نیز به دست می‌آورد.

ایلنا

ادبیات اقلیت / ۲۹ دی ۱۳۹۴

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا