درگذشت نجف دریابندری مترجم پیشکسوت ایران Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ نجف دریابندری مترجم و نویسندۀ سرشناس ایرانی صبح روز دوشنبه پانزدهم اردیبهشت 1399 در تهران  درگذشت. سهراب دریابندری، فرزند او، با اعلام این خبر در ادبیات اقلیت ـ نجف دریابندری مترجم و نویسندۀ سرشناس ایرانی صبح روز دوشنبه پانزدهم اردیبهشت 1399 در تهران  درگذشت. سهراب دریابندری، فرزند او، با اعلام این خبر در Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » درگذشت نجف دریابندری مترجم پیشکسوت ایران

درگذشت نجف دریابندری مترجم پیشکسوت ایران

درگذشت نجف دریابندری مترجم پیشکسوت ایران

ادبیات اقلیت ـ نجف دریابندری مترجم و نویسندۀ سرشناس ایرانی صبح روز دوشنبه پانزدهم اردیبهشت ۱۳۹۹ در تهران  درگذشت.

سهراب دریابندری، فرزند او، با اعلام این خبر در صفحۀ اینستاگرامش نوشت: نجف دریابندری دقایقی پیش پس از بیماری طولانی در گذشت. ضمن تسلیت به همه دوست‌داران او، از همه تقاضا می‌کنم به منظور جلوگیری از واگیر و بیماری، به منزل ایشان مراجعه نفرمایید.

او همچنین دقایقی پیش اعلام کرده است: استاد نجف به بهشت زهرا منتقل شد، و پس از تصمیم‌گیری برای زمان مناسب، در اولین فرصت به بهشت سکینه منتقل می‌شود.

نجف دریابندری زاده‌ اول شهریورماه سال ۱۳۰۸ در آبادان  بود. «پیرمرد و دریا» (ارنست همینگوی)، «بیگانه‌ای در دهکده» و «هاکلبری فین» (مارک تواین)، «پیامبر و دیوانه» (جبران خلیل جبران) و «رگتایم» و «بیلی باتگیت» (دکتروف) از جمله ترجمه‌های او به زبان فارسی هستند.

«کتاب مستطاب آشپزی، از سیر تا پیاز» نیز عنوان یک کتاب آشپزی اثر نجف دریابندری است که با همکاری همسر فقیدش، فهیمه راستکار، تألیف و منتشر شده است.

سازمان میراث فرهنگی ایران، در سال ۱۳۹۶، دریابندری را به عنوان “گنجینه زنده بشری” ثبت کرد.

ادبیات اقلیت درگذشت این مترجم و مؤلف را به جامعۀ ادبی و دوستاران و خانوادۀ او تسلیت می‌گوید.

ادبیات اقلیت / ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا