صدور مجوز انتشار کتاب شازده‌کوچولو در مترو / آغاز طرح پیش‌فروش کتاب Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ پس از گذشت بیش از چهار ماه از ارسال کتاب مجموعه‌آثار نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار با عنوان "شازده‌کوچولو در مترو ادبیات اقلیت ـ پس از گذشت بیش از چهار ماه از ارسال کتاب مجموعه‌آثار نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار با عنوان "شازده‌کوچولو در مترو Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » اخبار کتاب » صدور مجوز انتشار کتاب شازده‌کوچولو در مترو / آغاز طرح پیش‌فروش کتاب

صدور مجوز انتشار کتاب شازده‌کوچولو در مترو / آغاز طرح پیش‌فروش کتاب

صدور مجوز انتشار کتاب شازده‌کوچولو در مترو / آغاز طرح پیش‌فروش کتاب

ادبیات اقلیت ـ پس از گذشت بیش از چهار ماه از ارسال کتاب مجموعه‌آثار نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار با عنوان “شازده‌کوچولو در مترو” به اداره کتاب وزارت ارشاد و پیگیری‌های مکرر  دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت، انتشار این کتاب از طرف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بلامانع اعلام و مجوز نشر آن صادر شد.

این کتاب، دربرداندۀ یادداشت دبیرخانه جایزۀ ادبیات اقلیت (برگزارکنندۀ جشنواره) و مقدمه سه داور جشنواره آقایان محمدجواد جزینی، ابوتراب خسروی و محمدرضا یوسفی دربارۀ جشنواره و آثار رسیده به آن است.

این کتاب همچنین دربردارندۀ ۵۸۰ اثر از مجموع ۱۸۴۳ اثر پذیرفته‌شده در جشنواره از ۴۸۶ شرکت‌کننده بود که پس از مشروط شدن صدور مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به حذف هفت اثر از آن، هم‌اکنون با ۵۷۳ اثر از ۴۸۳ شرکت‌کنندۀ در جشنواره منتشر می‌شود.

بخش دیگری از این کتاب حاوی گزیده‌ای از یادداشت‌های شرکت‌کنندگان در جشنواره است و علاوه بر آن گزیده‌ای از گفت‌وگوی دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت با داوران جشنواره نیز در این کتاب منتشر شده است.

شازده‌کوچولو در مترو در ۲۳۲ صفحه در قطع رقعی و با قیمت ۱۸۰۰۰ تومان به همت دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت و با همکاری «کتاب کاغذ» منتشر خواهد شد.

طرح پیشفروش کتاب شازدهکوچولو در مترو

پس از اتمام تمامی مراحل فنی آماده‌سازی کتاب و اخذ مجوزهای لازم، اکنون این امکان برای تمامی علاقه‌مندان فراهم آمده است که تا پیش از اتمام کار چاپ و نشر، این کتاب را با تخفیف ویژه پیش‌خرید کنند تا علاوه بر حمایت آنان از انتشار کتاب، جزو نخستین کسانی باشند که این کتاب پس از نشر بلافاصله به دستشان خواهد رسید.

پیش خرید کتاب تا تاریخ ۱۵ آذر ۱۳۹۶ با ۳۰ درصد تخفیف (۱۲۶۰۰ تومان) و پس از این تاریخ تا هنگام انتشار کتاب، با ۲۰ درصد تخفیف (۱۴۴۰۰ تومان) خواهد بود. (پیش‌بینی ما این است که کار انتشار کتاب تا آخر آذر به پایان برسد.)

 

رفتن به صفحۀ ویژۀ پیش‌فروش کتاب شازده‌کوچولو در مترو

***

دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت، پنجم بهمن ۱۳۹۵ فراخوان نخستین دورۀ جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار را منتشر کرد. مهلت ارسال اثر به این جشنواره که با حمایت جمعیت دفاع از کودکان کار و خیابان برگزار می‌شد، تا بیستم فروردین ۱۳۹۶ ادامه داشت و در این مدت، ۴۸۶ شرکت‌کننده ۱۸۴۳ اثر را به دبیرخانۀ این جایزه فرستادند.

در دور اول داوری این جشنواره ۳۱۰ اثر از ۲۱۶ شرکت‌کننده انتخاب شد و نتایج نهایی روز دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ هم‌زمان با روز جهانی مبارزه با کار کودکان اعلام شد و ده برگزیدۀ بخش اصلی به همراه پنج داستان تقدیرشده و نیز ده برگزیدۀ بخش ویژۀ شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان که به همت دو ماهنامۀ باغ و سلام بچه‌ها برگزار می‌شد، معرفی شدند.

به برگزیدگان بخش اصلی علاوه بر لوح تقدیر و هدایای غیرنقدی، مبلغ پنج میلیون ریال جایزه نقدی تعلق گرفت و به پنج اثر تقدیری نیز لوح تقدیر و بستۀ هدیۀ کتاب انتشارات تاک و به برگزیدگان بخش ویژۀ شرکت‌کنندگان کودک و نوجوان نیز بستۀ فرهنگی ماهنامۀ باغ و اشتراک دوسالۀ ماهنامۀ سلام‌بچه‌ها و نیز کارت هدیه‌ای از طرف دبیرخانۀ جایزه تعلق گرفت که این هدایا به وسیلۀ پست برای برگزیدگان ارسال شد.

جشنوارۀ داستان پانزده‌کلمه‌ای با موضوع کودکان کار، به صورت کاملاً مستقل و به همت و ابتکار دبیرخانۀ جایزۀ ادبیات اقلیت (وابسته به سایت ادبیات اقلیت) برگزار شد.

ادبیات اقلیت ـ ۱ آذر ۱۳۹۶

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا