نخستین جایزۀ ادبی ابراهیم یونسی / مهلت ارسال آثار: سی‌ام آبان Reviewed by Momizat on . اولین جایزۀ ادبی کتاب کُرد با عنوان «ابراهیم یونسی» در اسفندماه سال جاری در بانه برگزار می‌شود.  ادبیات اقلیت ـ نخستین جایزۀ ادبی کتاب کُرد، با عنوان «ابراهیم ی اولین جایزۀ ادبی کتاب کُرد با عنوان «ابراهیم یونسی» در اسفندماه سال جاری در بانه برگزار می‌شود.  ادبیات اقلیت ـ نخستین جایزۀ ادبی کتاب کُرد، با عنوان «ابراهیم ی Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » خبر و گزارش » جوایز ادبی » نخستین جایزۀ ادبی ابراهیم یونسی / مهلت ارسال آثار: سی‌ام آبان

نخستین جایزۀ ادبی ابراهیم یونسی / مهلت ارسال آثار: سی‌ام آبان

نخستین جایزۀ ادبی ابراهیم یونسی / مهلت ارسال آثار: سی‌ام آبان

اولین جایزۀ ادبی کتاب کُرد با عنوان «ابراهیم یونسی» در اسفندماه سال جاری در بانه برگزار می‌شود.

 ادبیات اقلیت ـ نخستین جایزۀ ادبی کتاب کُرد، با عنوان «ابراهیم یونسی» در اسفندماه سال جاری در بانه برگزار می‌شود.

سه‌شنبه دوازدهم آبان ۱۳۹۴، «کافه کتاب کال» در سنندج میزبان برگزاری نشستی خبری بود که با حضور شهردار بانه و دست‌اندرکاران نخستین جایزۀ ادبی «ابراهیم یونسی» برگزار شد.

بنا به گزارشی که خبرگزاری کردپرس از این نشست داده است، فریاد یونسی زمان برگزاری این جایزه ادبی را اوایل اسفند امسال در شهر بانه عنوان کرد و اظهار داشت: علاقمندان می توانند آثار خود را تا پایان آبان ماه جاری به آدرس بانه صندوق پستی ۱۵۱ ارسال کنند.

یونسی با بیان اینکه این جایزه ادبی در بخش های داستان بلند «رمان» و داستان کوتاه، شعر، ترجمه، نقد و پژوهش و تحقیق برگزار می شود افزود: کتاب های ترجمه شده از زبان های دیگر به کردی و کردی به دیگر زبان ها نیز می‌تواند در این جایزه ادبی شرکت کند.

او از علاقه‌مندان به شرکت در این جایزه ادبی نیز خواست از هر اثر خود چهار نسخه را به دبیرخانه جایزه ادبی ارسال کنند و تأکید کرد علاقه‌مندان تا پایان آبان ماه امسال آثار خود را ارسال نمایند چون تاکنون ۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده و باتوجه به اعلام آمادگی بسیاری از نویسندگان، تعداد آثار افزایش خواهد یافت.

یونسی همچنین به پذیرش آثار تولید شده در حوزه کودک و نوجوان نیز اشاره کرد و افزود: این بخش جزو بخش های جنبی این برنامه است.

او اذعان داشت: دوره انتشار کتاب های منتشر شده باید مربوط به سال ۱۳۹۱ تا پایان آبان ماه ۹۴ باشند و اولویت به کتاب های است که به زبان کردی منتشر شده باشند.

یونسی همچنین شماره تلفن ۰۸۷۳۴۲۳۶۵۹۹ و سایت اینترنتی به نشانی www.xellat.com را جهت اطلاع علاقه‌مندان به شرکت در این جایزه اعلام کرد.

 بیان عزیزی دیگر عضو گروه برگزار کننده این جایزه ادبی نیز با اعلام اینکه در اولین سال برگزاری این جایزه آثار منتشر شده به زبان کُردی سورانی پذیرش می شود اظهار داشت: تمامی آثار در مراسم امسال به زبان کُردی سورانی پذیرش می شوند و کتاب‌هایی که از طریق ایمیل ارسال شوند مورد بررسی قرار نخواهند گرفت.

مرحوم ابراهیم یونسی متولد خردادماه سال ۱۳۰۵ در شهر مرزی بانه بود که بیش از ۸۰ اثر از وی در قالب تألیف و ترجمه برجای مانده است و ۱۹ بهمن ماه سال ۹۰ در سن ۸۵ سالگی بر اثر بیماری و کهولت سن در تهران دارفانی را وداع گفت.

ادبیات اقلیت ـ ۱۴ آبان ۱۳۹۴

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا