گردابی چنین هایل / نوشتۀ جین ریس / ترجمۀ گلی امامی (کمیاب) Reviewed by Momizat on . ادبیات اقلیت ـ گردابی چنین هایل رمانی است نوشتۀ جین ریس که با ترجمۀ گلی امامی برای نخستین بار در بهار 1370 به همت انتشارات اسپرک در 2000 نسخه منتشر شده است. جین ادبیات اقلیت ـ گردابی چنین هایل رمانی است نوشتۀ جین ریس که با ترجمۀ گلی امامی برای نخستین بار در بهار 1370 به همت انتشارات اسپرک در 2000 نسخه منتشر شده است. جین Rating: 0
شما اینجا هستید:خانه » قفسه » خرید کتاب » گردابی چنین هایل / نوشتۀ جین ریس / ترجمۀ گلی امامی (کمیاب)

گردابی چنین هایل / نوشتۀ جین ریس / ترجمۀ گلی امامی (کمیاب)

گردابی چنین هایل / نوشتۀ جین ریس / ترجمۀ گلی امامی (کمیاب)

ادبیات اقلیت ـ گردابی چنین هایل رمانی است نوشتۀ جین ریس که با ترجمۀ گلی امامی برای نخستین بار در بهار ۱۳۷۰ به همت انتشارات اسپرک در ۲۰۰۰ نسخه منتشر شده است.

جین ریس در سال ۱۸۹۰ در جزیرۀ دومینیکا در هند غربی متولد شد و تا هفده سالگی در آن‌جا زندگی کرد. پدرش پزشکی بریتانیایی و مادرش از سفیدپوستان ساکن هند غربی بود. جین در هفده سالگی به کشور محبوبش انگلستان آمد، اما این کشور از همان آغاز او را مأیوس و رؤیاهایش را به کابوس بدل کرد.

گردابی چنین هایل / جین ریس

گردابی چنین هایل / جین ریس

دوران جنگ جهانی اول را در انگلستان گذراند و با یک شاعر هلندی ازدواج کرد و زندگی بی‌سروسامان و آشفته‌ای را آغاز کرد.

ویراستاری که جین ریس را کشف کرد، در مقدمه‌ای پرشور و هیجان که برای اولین کتاب او «ساحل چپ» نوشت، در مورد او این‌طور گفت: «غریزه‌ای هولناک و شوری ستایش‌انگیز…»

رمان‌های بعدی او به ترتیب با عنوان‌های کوارتت (۱۹۲۸)، «پس از ترک آقای مک کنزی» (۱۹۳۰)، «سفری به تاریکی» (۱۹۳۴) و «صبح بخیر، نیمه‌شب» (۱۹۳۹) منتشر شدند.

پس از نشر «صبح بخیر، نیمه‌شب»، جین ریس ناپدید شد و کتاب‌های او نایاب شدند. معدودی از علاقه‌مندان آثار او بر آن شدند تا او را بیابند اما هرچه بیشتر گشتند، کم‌تر یافتند. تا این‌که بالاخره در سال ۱۹۵۸ در نتیجۀ پخش یک نمایشنامۀ رادیویی که بر اساس کتاب «صبح بخیر، نیمه‌شب» تهیه‌شده بود، سرنخی از او به دست آمد. جین زنده بود و در گوشۀ دورافتاده‌ای از ایالت کورن وال زندگی می‌کرد. به سراغش رفتند. مجموعه‌ای از داستان‌های چاپ‌نشده داشت که بلافاصله بعد از جنگ جهانی دوم نوشته بود و مشغول کار روی رمانی نیمه‌تمام بود با عنوان «گردابی چنین هایل» (دریای پهناور سارگاسو)

این کتاب سرانجام پس از تجدید نظر و بازنویسی‌های مکرر در سال ۱۹۶۶ به چاپ رسید.

جین ریس در ۱۴ مه ۱۹۷۹ سه ماه پیش از سالگرد هشتاد و نه سالگی‌اش درگذشت.

(بازنویسی و تلخیص‌شده از مقدمۀ گلی امامی بر کتاب)

قیمت کتاب: ۱۵ هزار تومان

توضیحات: کم‌یاب / دست دوم / سالم

این محصول را از فروشگاه سایت ادبیات اقلیت سفارش دهید.

تمامی حقوق برای پایگاه اینترنتی «ادبیات اقلیت» محفوظ است.

رفتن به بالا